4.9 op basis van 56 reviews
4.9/5

Top zes beste WordPress Boeking Plugins voor het beheren van afspraken & reserveringen (2021)

Introductie

Een WordPress boeking plugin is de meest praktische manier om de manier waarop uw bedrijf afspraken en reserveringen afhandelt te verbeteren. In plaats van het gebruik van e-mail of telefoongesprekken om nieuwe boekingen te beheren, kan een boeking plugin uw volledige schema op uw website weergeven en aangeven welke afspraakplaatsen beschikbaar zijn voor reservering.

Dit zorgt voor een betere gebruikerservaring voor klanten en cliënten als ze niet nodig om u te contacteren om een reservering te maken. Het vermindert ook aanzienlijk uw eigen administratietijd door het organiseren van uw reserveringsschema.

Met de WordPress plugins voor reserveringen kunnen gebruikers ook direct via uw website betalen voor hun reservering en ze kunnen uw agenda synchroniseren met agenda-oplossingen zoals iCal en Google Calendar.

In dit artikel wil ik graag met u delen wat ik denk dat de beste boeking plugins beschikbaar voor WordPress zijn.

Simply Schedule Appointments is een gebruiksvriendelijke WordPress boekingsoplossing die het proces van het beheren van afspraken vereenvoudigt. Met Simply Schedule Appointments kunt u een onbeperkt aantal soorten afspraken maken en wanneer u de plugin voor het eerst activeert, leidt een setup wizard u door het maken van uw eerste afspraak.

U kunt zelf bepalen hoe lang elke afspraak duurt, op welke tijden reserveringen kunnen worden gemaakt en hoeveel tijd u voor en na afspraken vrij mag maken. Om conflicten te voorkomen kunt u aangeven hoeveel dagen van tevoren een afspraak kan worden gemaakt en hoeveel afspraken maximaal zijn toegestaan.

Er kunnen tot acht verschillende soorten persoonlijke gegevens van klanten worden opgevraagd en er zijn e-mailsjablonen voor het versturen van reserverings- en annuleringsmails naar beheerders en klanten. Wanneer u alle stappen heeft doorlopen, hoeft u alleen nog maar uw boekingsformulier op uw website weer te geven met behulp van een shortcode of met behulp van een WordPress boekingsformulier blok. Er is ook een blok voor het tonen van aankomende afspraken op uw website.

Maakt u zich geen zorgen als u niet zeker bent over de informatie die de setup wizard vraagt, want u kunt op elk moment teruggaan en elk afspraak type dat u heeft gemaakt bewerken.

Een speciale afsprakenpagina toont alle komende afspraken. Deze lijst kan worden gefilterd op type afspraak, op teamlid of op boekingsstatus. Er zijn statussen voor actieve boekingen, in afwachting van betalingen, in afwachting van formulierinzendingen, geannuleerde boekingen en afgebroken boekingen. Boekingen kunnen ook handmatig worden toegevoegd vanaf deze pagina.

In het plugin instellingen gedeelte kun je de algemene instellingen aanpassen, e-mail notificatie templates wijzigen en de kleur en het lettertype van je boekingsformulieren wijzigen. Een CSS box is beschikbaar voor geavanceerde styling en taalpakketten kunnen ook worden gedownload en geïnstalleerd van WordPress.org vanuit dit gebied.

Met de volledige versie van Simply Schedule Appointments krijgt u toegang tot veel extra functies. Er zijn drie plannen beschikbaar, waarbij de duurdere plannen meer functies bieden.

Het $99 per jaar plus plan voegt ondersteuning voor aangepaste boeking velden en aanpasbare stijlen toe. Klassen en groepsevenementen kunnen ook worden gemaakt onder dit plan en u kunt black-out data toevoegen aan uw agenda, zodat u geen boekingen op feestdagen en verjaardagen, enz. Dit plan voegt ook ondersteuning voor Google Calendar en MailChimp toe.

Het professionele plan kost $199 per jaar. Als u betalingen wilt accepteren via boekingsformulieren met PayPal en Stripe, dan is dit het plan waar u naar moet upgraden. Het voegt ook webhooks, e-mail en SMS-herinneringen, het bijhouden van doelen en conversies en ondersteuning voor Zoom-conferencing toe.

Het businessplan van $249 voegt op dit moment alleen de mogelijkheid toe om je eigen team in te plannen, maar extra functies zoals aangepaste boekingsweergaven zijn gepland voor de toekomst.

Simply Schedule Appointments is een prachtige boekingsoplossing die eenvoudig te configureren is. Het heeft een aantal interessante functies voor het vermijden van boekingsconflicten en ik waardeer het feit dat afspraken kunnen worden gefilterd op hun huidige status.

Er zijn veel handige functies in de premium versies van Simply Schedule Appointments om u aan te moedigen om te upgraden, maar vergeet niet dat u moet upgraden naar het $199 per jaar professionele plan om betalingen via uw website te kunnen accepteren.

Simply Afspraken maken: Officiële website | Downloaden van WordPress.org

Met meer dan 50.000 actieve installaties, Bookly is een van de meest populaire WordPress boeken plugin op de markt. Het is een zeer aanpasbare oplossing met honderden coole functies.

Om te beginnen, moet je de diensten die u wilt aanbieden te creëren. Voor elke dienst, kunt u de duur, lengte van het tijdslot, prijs en categorie. Personeelsleden kunnen worden aangemaakt en worden toegewezen aan een of meer diensten als aanbieders. In de gratis versie van Bookly bent u echter beperkt tot één personeelslid en vijf diensten.

Vanaf de afsprakenpagina kun je alle boekingen zien en handmatig boekingen toevoegen. Het is een handige pagina om boekingen te vinden, omdat je de resultaten kunt filteren op datum, dienst, personeelslid, aangepaste of boekingsstatus. Voor een algemeen overzicht van aankomende boekingen is de kalender van Bookly een betere optie, omdat je boekingen in een lijst of per dag, week of maand kunt zien. Met de kalender kun je ook resultaten filteren op personeelslid, locatie en diensten.

U kunt ook zien hoe uw bedrijf presteert vanaf het dashboard van de plugin. Het toont een grafiek met het totaal aantal afspraken en de omzet over een bepaalde periode.

Bookly PRO is verkrijgbaar bij CodeCanyon met zes maanden ondersteuning en levenslange updates voor een eenmalig bedrag van $89. Upgraden stelt u in staat om een onbeperkt aantal diensten en medewerkers toe te voegen, samen met vele extra velden en opties voor diensten, formulieren, e-mailmeldingen en meer. Het voegt ook analyses en ondersteuning voor Google Calendar en WooCommerce.

De ontwikkelaars hebben meer dan 40 premium plugin extensies uitgebracht voor Bookly. Dit aantal had sterk gereduceerd moeten worden, zodat soortgelijke functionaliteit gegroepeerd werd in plugins in plaats van dat elke functie apart werd uitgebracht. Dit zou ook de belachelijke situatie hebben voorkomen waarin meer dan 40 WordPress plugins op je website moeten worden geactiveerd om alle functies van Bookly te ontgrendelen.

Bookly plugin extensies kosten tussen de $29 en $49 op CodeCanyon en om ze te kunnen gebruiken, moet je Bookly Pro op je website geactiveerd hebben. Op het moment van schrijven zijn er geen plugin bundels beschikbaar om de kosten van de aankoop van meerdere plugin extensies te verminderen.

Er zijn plugin-extensies voor functies zoals kortingen, belastingen, beoordelingen, groepsreserveringen en terugkerende afspraken. Offline betalingen worden ondersteund in alle versies van Bookly, maar je zult moeten upgraden naar Bookly Pro en de relevante betalingsplugin extensie moeten aanschaffen om betalingsondersteuning voor PayPal, Stripe, 2Checkout, Authorize.net, Mollie, Payson, PayUBiz en PayU Latam toe te voegen.

Als je op zoek bent naar een geweldige gratis WordPress plugin, kan ik je Bookly van harte aanbevelen. Het geeft je volledige controle over elke instelling, heeft fantastische filteropties en beschikt over prachtige boekingsformulieren voor de front-end van je website. De limiet van één personeelslid en vijf diensten zou niet te beperkend moeten zijn voor kleine tot middelgrote bedrijven.

Bookly PRO voegt vele handige functies toe en laat onbeperkt personeel en diensten toe, dus het is gemakkelijk aan te bevelen. Houd er wel rekening mee dat Bookly Pro geen ondersteuning biedt voor betalingsverwerkers, dus je zult ook de kosten van de plugin extensies voor betalingsverwerkers moeten meerekenen.

Ik ben geen fan van Bookly’s plugin extensions setup, maar er zijn een aantal goede plugin extensions beschikbaar, dus ik moedig je aan om ze te bekijken en te beoordelen welke een aanvulling zijn op jouw boekings setup.

Bookly: Officiële Website | Downloaden van WordPress.org

Bookly mag zichzelf dan promoten als de nummer één WordPress boekingsplugin, maar er zijn eigenlijk meer mensen die Booking Calendar gebruiken.

Terwijl de premium versie van Booking Calendar veel geavanceerde functies heeft, is de kernversie van de plugin beschikbaar op WordPress.org een vrij eenvoudige oplossing. Zodra Booking Calendar is geactiveerd, zie je een kalender pagina om alle boekingen te zien, een pagina om handmatig boekingen toe te voegen en een instellingen pagina.

De boekingen pagina laat je boekingen zien in een lijst of in een kalender. In de lijstmodus kunt u de boekingen filteren op hun afspraakstatus, op datum en op order ID. In de kalendermodus kunt u de boekingen bekijken per dag, week of maand. Als u met de muis over een boeking beweegt, ziet u de details van de boeking, zoals naam, e-mail, contactnummer en reserveringsgegevens.

Alle configuratie-instellingen zijn te vinden op de instellingenpagina van de boekingskalender. Op de algemene instellingen pagina, kunt u kiezen uit tien kalender ontwerpen en de standaard kalender lay-out definiëren. Dit is ook waar u uw boeking tijd slots, uw beschikbaarheid en de admin instellingen voor het boekingsformulier zoals het CAPTCHA veld beheert. De formulier instellingen pagina is waar u aangeeft welke persoonlijke informatie u vraagt in boekingsformulieren. Zes velden zijn er al voor je, maar je kunt gemakkelijk extra aangepaste velden toevoegen als dat nodig is.

Een ding dat Booking Calendar echt goed doet is e-mail notificaties. E-mails kunnen worden verzonden naar admin en bezoekers na een boeking. Je kunt ook e-mails sturen als een boeking in behandeling is, goedgekeurd, afgewezen of verwijderd. Tientallen shortcodes zijn beschikbaar om je te helpen gepersonaliseerde e-mails met gedetailleerde informatie te maken. Op de laatste instellingenpagina kunt u uw boekingen synchroniseren met Google Agenda. Je kunt ook boekingen importeren en exporteren naar iCal als je de plugin Booking Manager installeert.

Zodra je alles hebt geconfigureerd, kun je het Booking Calendar WordPress blok in een post of pagina slepen. Dit brengt je naar een shortcode generator box die je kunt gebruiken om een boekingsformulier, een tijdlijn of je boekingskalender in te voegen. De shortcodes zullen automatisch veranderen als en wanneer u velden en instellingen aanpast.

Er zijn meerdere versies van Booking Calendar Pro en de functies die u ontgrendelt zullen afhangen van welke licentie u koopt. In totaal zijn er vijf verschillende licenties beschikbaar en elke licentie wordt verkocht als een eenmalige kostprijs met zes maanden ondersteuning.

De persoonlijke licentie wordt verkocht voor 47,40 dollar voor een enkele website. Hiermee kan een onbeperkt aantal diensten worden aangemaakt en elke dienst kan zijn eigen unieke boekingskalender hebben. Extra sjablonen zijn ook voorzien voor boekingsformulieren en e-mail sjablonen.

Een Business Small licentie kost 89,40 dollar voor een enkele licentie. Deze licentie geeft toegang tot geavanceerde boekingen per uur, half geboekte dagen, selectie van dagen en auto-annulering en auto-goedkeuring. Dit is een van de belangrijkste licenties van Booking Calendar omdat het online betalingen voor boekingen mogelijk maakt. Ondersteunde betaalmethoden zijn onder andere bankoverschrijving, contante betalingen, Stripe, PayPal, Authorize.Net, Sage Pay, iDEAL en iPay88.

De volgende is de Business Medium licentie voor $149,40. Deze voegt de mogelijkheid toe om onbeschikbare dagen toe te voegen, unieke tarieven voor verschillende seizoenen en verschillende kosten afhankelijk van het aantal geboekte dagen en welke opties zijn geselecteerd. Vroege en late boekingskortingen worden ook ondersteund en u kunt aanbetalingen voor boekingen accepteren en aangepaste boekingsformulieren maken.

Tenslotte hebben we de Business large licentie voor $209,40 en de MultiUser licentie voor $389,40. Met Business large kunt u de capaciteit voor boekingen specificeren en bezoekers de beschikbaarheid laten zoeken met behulp van zoekparameters. Het voegt ook kortingsbonnen toe en de mogelijkheid om automatisch hangende boekingen te annuleren. Als u upgrade naar de MultiUser licentie, kunt u gebruikers toestaan hun eigen boekingen te beheren en zelfs betalingen via uw website te accepteren.

Ik zie de aantrekkingskracht van de gratis versie van Booking Calendar omdat het eenvoudig is op te zetten en te gebruiken. Het heeft een fantastisch e-mail notificatie systeem en synchroniseert ook met externe kalenders, maar sommige gebruikers kunnen gefrustreerd zijn door het ontbreken van een klantenlijst of de onmogelijkheid om meerdere diensten aan te bieden aan klanten.

Er zijn veel geweldige functies in de premium versies van Booking Calendar die u niet zult vinden in andere oplossingen. Omdat de ontwikkelaars het upgradeproces nodeloos ingewikkeld hebben gemaakt door deze functies over vijf verschillende licenties te verdelen, kan het moeilijk zijn om te bepalen welke versie het beste voor u is. Voor mij is Business Small de belangrijkste versie, omdat die online betalingen met verschillende betaalmethoden ondersteunt.

Boekings Kalender: Officiële Website | Downloaden van WordPress.org

Een van de meest stijlvolle reserveringsoplossingen die beschikbaar zijn voor WordPress is Amelia. Het is een flexibele oplossing die speciale pagina’s in het WordPress admin gedeelte heeft voor afspraken, evenementen, diensten, locaties en klanten.

Telkens wanneer u een nieuw item toevoegt, zoals een afspraak of dienst, schuift een prachtig instellingenvak uit de rechterkant van de pagina zodat u informatie kunt toevoegen. Alle afspraken kunnen worden bekeken in een kleurrijke boekingskalender die filters heeft voor diensten, locaties en medewerkers. Het Amelia dashboard toont ook aankomende afspraken samen met views, omzet en conversies.

Meer dan 15 e-mail notificatie templates zijn vooraf geconfigureerd om u te helpen klanten en medewerkers op de hoogte te houden, maar u kunt er zoveel toevoegen als u wilt en e-mail templates aanpassen met behulp van een visuele editor en verschillende e-mail plaatshouders.

De prachtige styling van Amelia is ook zichtbaar voor klanten. Er zijn twee blokken beschikbaar voor de WordPress editor om u te helpen uw meerstappen boekingsformulier en aankomende evenementen weer te geven. Als u wilt, kunt u in plaats daarvan shortcodes gebruiken, maar met deze speciale blokken kunt u gemakkelijker aanpassen wat er wordt weergegeven.

De hoofd plugin instellingen pagina is verdeeld in tien secties. Nogmaals, wanneer je een sectie selecteert, zal de stijlvolle instellingen box aan de zijkant van de pagina naar binnen schuiven en alle opties tonen.

Je vindt hier veel diverse instellingen voor notificaties, diensten, time-slots en afspraken. U kunt wel de valuta-instellingen aanpassen, maar de meeste instellingen voor betalingen, integraties en personeelsrollen zijn niet beschikbaar in de gratis versie van Amelia.

Amelia Pro ontsluit tientallen handige functies waarmee u uw reserveringssysteem kunt verbeteren. Iedereen die een upgrade uitvoert, krijgt toegang tot SMS-meldingen, gebruikersrolbeheer, een werknemerspaneel, kortingscodes, aanbetalingen, kalendersynchronisatie met Google en Outlook, aangepaste boekingsvelden en conference call-afspraken via Google Meet en Zoom.

Boekingsformulieren zijn aanpasbaar en er is ook betalingsondersteuning voor PayPal, Stripe en Mollie. Verdere betalingsmogelijkheden kunnen worden toegevoegd door WooCommerce te integreren.

Terwijl andere WordPress plugins op vervelende wijze pro-functies scheiden over meerdere plannen, hebben de makers van Amelia Pro een verstandig prijsbeleid gehanteerd en dezelfde functies aangeboden in al hun plannen. De enige uitzondering is een functie om een pakket van meerdere afspraken te maken, die niet beschikbaar is in de basislicentie.

Een basislicentie voor Amelia Pro kost £47 per jaar en wordt geleverd met een jaar ondersteuning en updates. De £83 per jaar pro licentie verhoogt het gebruik tot drie domeinen en de £197 per jaar developer licentie geeft ondersteuning en updates voor een onbeperkt aantal domeinen. Belasting wordt toegevoegd aan de kosten van licenties waar van toepassing.

Er is veel om van te houden in de gratis versie van Amelia. Het is een veelzijdige boekingsplugin met prachtige reserveringsformulieren die het beheer van diensten, afspraken, locaties, evenementen en klanten vereenvoudigen. Het dashboard van de plugin en de reserveringskalender maken het bekijken van komende afspraken ook een plezier.

Het kan moeilijk zijn om de waarde te kwantificeren, omdat elke WordPress gebruiker een ander budget heeft en andere eisen stelt aan zijn website, maar ik denk dat Amelia Pro website-eigenaren het meeste waar voor hun geld biedt. Er zijn maar weinig boekingsoplossingen die kunnen tippen aan de geavanceerde functies en hulpmiddelen die Amelia Pro in die prijsklasse biedt.

Amelia: Officiële Website | Downloaden van WordPress.org

5. StartBooking

StartBooking is een gehoste boekings- en planningsdienst die veel geavanceerde functies biedt. Alle gegevens worden opgeslagen op de servers van StartBooking, maar hun WordPress-plugin weerspiegelt wat u ziet in uw StartBooking-account.

Om hun WordPress-plugin te gebruiken, moet u een account aanmaken op de StartBooking-website en vervolgens uw account koppelen in het WordPress-beheergebied. Het bedrijf heeft een beperkte account plan dat gratis is om voor altijd te gebruiken, maar een 14-daagse proef van de volledige dienst wordt automatisch toegepast op uw account bij de creatie om u te helpen testen van alle functies. Het enige nadeel hiervan is de irritant grote banner die in WordPress wordt weergegeven en die aangeeft wanneer de proefperiode afloopt.

Zodra u bent verbonden, kunt u een dienst aanmaken en de duur, herstelperiode en prijs ervan specificeren. U kunt ook uw beschikbare uren aanpassen, uw boekingen synchroniseren met Google Agenda en recente boekingsactiviteit bekijken vanuit het hoofddashboard.

Om u te helpen uw formulieren in uw website te integreren, voegt StartBooking vier WordPress-blokken toe: Diensten, Enkele dienst, Oproep tot actie en Klassen. In het instellingengedeelte ziet u ook shortcodes en meerdere parameters waarmee u kunt wijzigen hoe diensten en klassen worden weergegeven in berichten en pagina’s.

Met het gratis StartBooking-abonnement kunt u slechts één dienst aanbieden en kunt u geen klanten beheren, maar u kunt wel online betalingen via Stripe accepteren. Dit is een functie waarvoor de meeste andere WordPress plugins voor boekingen geld vragen.

Het dashboard, de diensten en instellingen pagina’s die beschikbaar zijn in het WordPress admin gedeelte kunnen ook bekeken worden op de officiële StartBooking website. Over het algemeen beheer ik alles graag vanuit WordPress, maar in dit geval is het misschien beter om alles vanuit StartBooking.com te beheren, zodat u alles op volledig scherm kunt bekijken.

U kunt alle aspecten van uw boekingsformulieren vanaf hier beheren, maar houd er rekening mee dat de meeste instellingen in dit gebied voor premium leden zijn en niet toegankelijk zullen zijn voor gratis gebruikers zodra hun gratis proefperiode is verlopen.

Mocht u ervoor kiezen om te upgraden, dan biedt StartBooking een basisplan voor $240 per jaar en een businessplan voor $720 per jaar. U kunt ervoor kiezen om deze maandelijks te betalen voor respectievelijk $25 per maand en $75 per maand. Dit betekent een kostenstijging van 20% per jaar.

Met het basisplan kunt u een onbeperkt aantal diensten aanbieden en krijgt u toegang tot een boekingskalender, klassen- en groepsbeheer, kortingsbonnen, aangepaste formuliervelden, Zoom conference call-afspraken, geavanceerde beschikbaarheidstools, basisrapportage en -statistieken, Google Analytics-ondersteuning en aanpasbare e-mailmeldingen.

Dit plan ontsluit ook vitale tools voor het beheer van klanten. U zult in staat zijn om alle klantgegevens op te slaan, SMS-berichten te versturen en e-mails te sturen naar klanten via MailChimp. Dit zijn functies die sterk ontbreken in het gratis plan.

Met het duurdere plan kunt u andere gebruikers toewijzen om boekingen via StartBooking te beheren en geavanceerde rapportagestatistieken bekijken. Het stelt u ook in staat om aangewezen boekingskamers aan te bieden.

Het enige wat ontbreekt in de basis- en businessplannen is ondersteuning voor extra betalingsgateways zoals PayPal en Authorize.net. Stripe is een prima dienst voor het accepteren van betalingen, maar het is altijd goed om meer keuzes te hebben.

De gratis versie van StartBooking is niet voor iedereen geschikt, omdat u slechts één dienst kunt gebruiken en geen klantgegevens kunt opslaan. Het kan nog steeds een aantrekkelijke optie zijn, omdat u met StartBooking online kunt betalen met Stripe en u hiervoor geen kosten in rekening brengt. Upgraden naar een StartBooking-basislicentie geeft u alles wat u nodig hebt om een effectief reserveringssysteem te runnen, samen met geavanceerde rapportagetools, MailChimp-ondersteuning en Zoom conference call-afspraken.

Aangezien StartBooking een hosted oplossing is, worden alle boekingsgegevens op de eigen servers opgeslagen. Dit kan privacyproblemen opleveren voor sommige bedrijven en voor degenen onder u die volledige controle over de gegevens willen.

StartBooking: Officiële website | Downloaden van WordPress.org

Mijn laatste aanbeveling is de premium boekingsoplossing WooCommerce Bookings. Ontwikkeld door de makers van WooCommerce, breidt de plugin WooCoommerce uit door functionaliteit voor afspraken en reserveringen toe te voegen.

Een onbeperkt aantal diensten en boekbare evenementen kunnen worden aangemaakt. Boekbare Producten, kunt u het minimum en maximum aantal mensen die kunnen boeken, de kosten van het product en welke dagen en tijden het kan worden geboekt definiëren.

De boekingskalender helpt u om de komende boekingen te zien in het beheergebied en er is ook een optie om alle boekingen automatisch te synchroniseren met Google Agenda.

WooCommerce Boekingen laat je flexibel zijn met je boekingsschema. Je kunt bepaalde tijdslots en dagen markeren als niet boekbaar, klanten toestaan hun voorkeurstijden te markeren en ervoor zorgen dat dubbele boekingen niet worden gemaakt. Kortingen kunnen worden aangeboden in een aantal scenario’s ook, zoals vroeg boeken of het maken van meerdere reserveringen. E-mail notificaties kunnen ook automatisch worden verzonden om nieuwe boekingen te bevestigen en klanten te herinneren aan komende boekingen.

Aangezien het een WooCommerce plugin extensie is, is er uiteraard geweldige ondersteuning voor betalingsgateways. Gratis betaal plugins zijn beschikbaar voor populaire betaaldiensten zoals Stripe, PayPal en Amazon Pay. Er is ook sterke ondersteuning voor abonnementsbetalingen met plugins zoals World Pay en WooCommerce Subscriptions.

Hoewel veel andere WordPress boeking plugins ondersteuning hebben voor WooCommerce, bieden ze niet hetzelfde niveau van integratie dat WooCommerce Bookings heeft of stellen ze u niet in staat om de boeking functionaliteit uit te breiden met behulp van officiële WooCommerce plugins. Dat is de echte kracht van WooCommerce Bookings, maar er hangt wel een prijskaartje aan.

WooCommerce Bookings kost $249 per jaar en kan gebruikt worden op een onbeperkt aantal domeinen. Geen gratis versie van de plugin is beschikbaar, maar er is een live demo online en alle plugin aankopen komen met een 30 dagen geld terug garantie.

Er zijn veel nuttige instellingen en functies in WooCommerce Bookings, maar er is geen verbergen het feit dat andere WordPress boeking plugins in deze prijsklasse bieden meer geavanceerde functies en meer controle over e-mails en boekingsformulier ontwerpen.

Geavanceerde functies kunnen worden ontgrendeld door het installeren van andere officiële WooCommerce plugin extensies. Om deposito’s voor reserveringen te accepteren, moet u de WooCommerce Deposito’s plugin extensie te kopen voor 179 dollar per jaar. U kunt ook upsell klanten andere producten met behulp van de $ 99 per jaar AutomateWoo plugin en toon uw boeking kalender aan klanten met behulp van de $ 49 per jaar WooCommerce Boekingen Beschikbaarheid plugin .

Extra items kunnen worden toegevoegd aan boekingen met behulp van de $ 49 per jaar Product Add Ons plugin en de $ 99 per jaar Follow-Ups plugin kan worden gebruikt om follow-up marketing e-mails te sturen naar klanten.

WooCommerce Boekingen geeft je volledige controle over je boekingsschema en maakt het mogelijk om betalingen te doen via alle grote betaaldiensten. Het behandelt annuleringen van boekingen goed en heeft ondersteuning voor belastingen en lokale tijdzones ook.

De belangrijkste plugin mist een aantal nuttige boeking functionaliteit die alleen kan worden ontgrendeld door plugin extensies. Dit verhoogt de kosten van het gebruik van WooCommerce Bookings, maar het maakt het ook een van de meest krachtige boeking oplossingen beschikbaar voor WordPress gebruikers, vooral als u andere producten en diensten te verkopen via uw website.

WooCommerce Boekingen: Officiële Website

Eindresultaat

Boekingsplugins kunnen worden gebruikt om een professioneel boekingssysteem in WordPress te integreren in slechts een paar minuten. Ik was grondig onder de indruk van elke boekingsoplossing die ik getest heb, al waren er voor- en nadelen aan het gebruik van elke oplossing.

Over het algemeen waren boekingsplugins met minder opties gemakkelijker op te zetten en te beheren, terwijl plugins die meer controle bieden over het boekingssysteem iets langer duren om op te zetten en te onderhouden. U zult ook merken dat de gratis versie van elke boeking WordPress plugin is beperkt op verschillende manieren. Bijvoorbeeld, de meeste boeking oplossingen bieden alleen online betalingen als je upgrade en sommige plugins beperken het aantal diensten die u kunt bieden klanten.

Let goed op wat is inbegrepen bij een upgrade die u ook koopt. Amelia en StartBooking bieden de meeste functies in hun laagst geprijsde plan, maar met Simply Schedule Appointments, Bookly en Booking Calendar, moet u upgraden naar een geschikt plan op basis van de functies die u nodig hebt.

De meeste WordPress boekingsoplossingen rekenen ook extra voor gebruik, ondersteuning en updates, met meerdere domeinen. Een van de weinige uitzonderingen hierop is WooCommerce Bookings, maar met die oplossing moet u mogelijk rekening houden met de kosten van het kopen van extra WooCommerce plugin extensies om het volledige potentieel te kunnen benutten.

Leave a Reply